04 julij, 2010

Mission Failed - Grintovec

Jezerska Kočna je že več let v planu mojih gorskih podvigov. Tokrat sem se po celotedenskem poležavanju končno odpravil v gore. Plan je bil naslednji: Kokrško sedlo - Mlinarsko sedlo - Kočna - Kokrško sedlo. Vendar so se že na Mlinarskem sedlu vremenske razmere tako poslabšale, da sem bil prisiljen nadaljevati krožno pot mimo vrha Grintovca (To isto pot sem prehodil lani).

Grintovec - karta pohoda

Leta 2009 so na mestu starejšega bivaka pod Grintovcem postavili zelo moderen trinadstropni bivak, ki služi kot zavetišče za 6 do 8 planincev. Od tu vodi pot navzgor čez kraški svet poln škrapelj in brezen (Veliki podi) na Mlinarsko sedlo (2334 m).

Pogled iz severnega pobočja Grintovca




Skuta z Dolgim hrbtom




Z Grintavca sem jo naglo ucvrl proti Cojzovi koči. Črni oblaki z grmenjem so se naglo valili s severa in vse je kazalo, da se bo zdaj, zdaj ulilo. In 500 metrov pred kočo se je res ulilo kot iz škafa. Berghaus-ova nepremočljiva jakna se je izkazala kot nepogrešljiv kos obleke v gorah saj sem ostal po težkem sestopu pod njo suh,... če odmislim znoj :).


Preostanek neurja sem prestal v Cojzovi koči skupaj z drugimi planinci, ki so imeli ta dan več ali manj sreče z vremenom kot jaz. Ni trajalo dolgo in po dežju je zopet posijalo sonce. Nazaj grede proti avtu, malo naprej preden gozdna meja preide v ruševje, sem naletel na rastišče kranjske lilije. Zaščiteno vrsto zaradi značilnih cvetov imenujejo tudi zlato jabolko in jo pogosto najdemo v gozdovih, rušju in na meliščih gorskih predelov. Na enem izmed cvetov mi je oko zastalo na rdeče-črnem hroščku imenovanem lilijevka ali rdeči hrošč lilij. Kljub prikupnemu videzu je ta mali hrošček poznan kot sovražnik številka ena vseh vrtnarjev - ljubiteljev lilij.

kranjska lilija (Lilium carniolicum) s hroščkom lilijevka (Lilioceris lilii)


kranjska lilija (Lilium carniolicum)


Kočna (pogled iz Grintovca) - Naslednjič mi ne uide!

Ni komentarjev:

Objavite komentar